Renault Kangoo: aktuální ceny, výbavy a tipy na výhodný nákup

  • Ondřej Král
  • 2 čec 2025
Renault Kangoo: aktuální ceny, výbavy a tipy na výhodný nákup

Když otevřete ceník Renaultu Kangoo, nejde jen o čísla. Je to malá detektivka, která skrývá víc, než čekáte. Někdo si řekne – užitkový Renault, to bude levná dodávka na rozvoz pizzy nebo zahradníka. Jenže stačí pár kliknutí na konfigurátoru a cena letí nahoru rychleji než benzín na pumpě. Takže na kolik vás Kangoo nakonec přijde? A na co si dát při výběru pozor, abyste neutopili peníze v zbytečně drahé variantě? Mrkneme se na to pěkně do detailu, ať víte, co kupujete a za kolik.

Renault Kangoo – kolik stojí a jaké varianty se dnes nabízí?

Renault Kangoo se už roky drží v popředí mezi menšími užitkovými vozy i rodinnými MPV. Paradoxně právě jeho největším kouzlem je, jak moc tváří umí nabídnout. Právě v tom je diskuse o ceně složitější, protože i když dnes ten nejzákladnější model podle ceníku startuje okolo 530 000 Kč vč. DPH, málokdo si nakonec do showroomu pro tento úplný základ skutečně přijde. A teď pojďme konkrétně – červenec 2025, nový Renault Kangoo v užitkové verzi Van (L1) s motorem 1.5 Blue dCi (diesel, 70 kW) přijde podle oficiálního ceníku na 539 000 Kč. Pokud chcete prodlouženou verzi (L2), připravte si alespoň o 40 tisíc víc. Za klasický osobní Kangoo – tedy Kangoo Combi – s benzínovým motorem 1.3 TCe (96 kW) je aktuální základ 610 000 Kč. Jestli vás lákají automaty nebo elektrická verze E-Tech, připravte se, že budete platit minimálně 780 000 Kč, spíš však přes 900 000 Kč, pokud si vyberete pořádnou výbavu.

S výbavou to u Kangoo není žádná nuda. Výbavové stupně „Authentique“, „Equilibre“, „Techno“ nebo „Grand Comfort“ se mezi sebou liší nejen počtem airbagů, ale hlavně chytrými prvky jako jsou bezklíčové startování, couvací kamera, parkovací senzory, dvoukřídlé zadní dveře, klimatizace nebo dokonce střešní ližiny, které unesou celý bicykl nebo kajak. Nejvíc je potřeba brousit na to, že doplňková výbava může výslednou cenu nafouknout klidně o 150 000 Kč. Z hlediska motorů je volba jednoduchá: benzín 1.3 TCe boduje hlavně svižností a nižší servisní cenou, naopak turbodiesely Blue dCi jsou tradiční volbou rozvážejících řidičů, co najedou i 50 tisíc km ročně. V Česku vede hlavně diesel, i když elektro Kangoo, které vás ušetří ekologických poplatků a parkování v centru města zdarma, má své kouzlo – jen ta cena je pořád znatelně vyšší.

A teď jedna zajímavost: na rozdíl od minulosti nabídka Renaultu Kangoo zahrnuje (aspoň v Česku) už jen pětimístné osobní provedení, žádný sedmimístný Kangoo už tu neulovíte. Do nabídky se seriózně dostalo jen krátké a dlouhé provedení, a to jak užitkové, tak osobní. Aktuálně je extrémně poptávaná hlavně „polonákladová“ varianta, tedy osobní Kangoo s pevnou oddělovací přepážkou a skládacími zadními sedačkami, která zvládne odvézt dvě děti i stěhování lednice. Kdo hledá trochu víc individuality, může sáhnout po Kangoo Grand, které luxusním prvkům rozhodně nedělá ostudu. Zkrátka, Kangoo není prostě „jen další dodávka“.

Takže když se někdo ptá na cenu, není to tak jednoduché jako odpovědět, že Kangoo stojí tolik a tolik. Záleží, jestli chcete vozit kola na hory nebo každé ráno pět přepravek zeleniny na trh. Bezpochyby je ale potřeba sledovat akční nabídky, protože Renault umí čas od času slevit i 40 000 Kč, nebo přihodit dodatečnou výbavu „za euro“. Ušetřené peníze se hodí investovat do pevného tažného zařízení nebo pořádných zimních pneumatik, protože v české zimě se rozdíl mezi obyč a kvalitní gumou počítá v uježděných kilometrech i bezpečnosti.

Co všechno musíte vědět před koupí Renault Kangoo

Co všechno musíte vědět před koupí Renault Kangoo

Pokud uvažujete o koupi Renaultu Kangoo, buďte připravení na rozhodování s velkým D. Nejde jen o cenu v ceníku, ale i o všechny náklady navíc, které se na první pohled neukáží. Když se rozhodujete mezi novým a ojetým modelem, je důležité sledovat, jestli předchozí majitel pravidelně servisoval motor (významné hlavně u dieselu, kde zanedbaná výměna rozvodů může odnést i turbo), jaké byly opravování podvozku a v jakém stavu jsou brzdy. Levnější ojetiny vypadají na první pohled lákavě, ale často byl jejich život extrémně tvrdý. Kangoo najdete totiž všude – u řemeslníků, škol jako školní mikrobus, půjčoven aut i taxikářů.

Zásadním faktorem pro sečtení celkové ceny je také spotřeba. Na různých testovacích trasách ukazuje Kangoo s turbodieselovým motorem 1.5 Blue dCi kombinovanou spotřebu kolem 5,1 litru / 100 km, reálně však počítejte spíše s 5,5 až 6 litry, zvlášť pokud do auta naložíte pět lidí a hromadu nářadí. Benzínová 1.3 TCe se v provozní spotřebě většinou pohybuje kolem 7 litrů, ve městě to ale může vyskočit i ke 9. Elektrické Kangoo E-Tech je sice papírově úsporné, ovšem reálný dojezd kolem 260 km (zvlášť v zimě s topením a světly) znamená, že je ideálním parťákem spíš ve městě nebo jako „včelička“ na krátké pojížďky. Každý navíc ocení fakt, že elektro Kangoo v Praze parkuje zadarmo a většina elektráren nabízí v roce 2025 nabíjení za zhruba 8-10 Kč/kWh. Pokud to s elektrikou myslíte vážně, doporučuju ověřit dostupnost wallboxů v okolí.

Praktickou vychytávkou (a často i důvodem, proč lidé sahají po Kangoo místo jiných dodávek) je možnost kombinovat různé druhy karosérií, počet dveří a typy příček. Pokud nepořizujete základní verzi, můžete si navolit skládací zadní sedačky, speciální držáky na dlouhý materiál, střešní nosič, tažné zařízení i chytré úložné boxy pod podlahou. Specialitou je příplatkový „Easy Inside Rack“ – ten si zamilují hlavně montéři, protože umožní převážet za hlavou až třímetrové trubky nebo žebříky a dole v kufru zůstane spousta místa pro další nářadí. U verzí s automatickou klimatizací lze nastavovat dvě zóny nezávisle a s rozumným doplatkem získáte i vyhřívané čelní sklo či volant, což v zimě dost zvedne komfort, a to i u pracovní dodávky.

Kangoo letos dostalo několik bezpečnostních vylepšení – u dražších variant nechybí nouzové brzdění, hlídání mrtvého úhlu i adaptivní tempomat. Ale pozor, za některé z těchto funkcí si musíte zvlášť připlatit. Není to tedy pravidlem hned v základní výbavě. Jestli plánujete Cambusa využívat k rodinným dovoleným nebo dlouhým cestám, doporučím pořádně zkontrolovat délku záruky – v roce 2025 nabízí Renault standardní pětiletou záruku (nebo 100 000 km), akční modely ale občas mají i sedm let. Tohle je fajn věc, protože něco měnit na užitkové dodávce po dvou letech vážně nechcete.

S Kangoo je taky sranda při parkování. Díky kompaktním rozměrům (délka 4,5 metru, šířka 1,86 bez zrcátek) se protáhnete skoro každý ulicí, což klasická větší dodávka typu Trafic nebo Master často nezvládne. Boční posuvné dveře jsou v obou karosářských variantách a dětem nebo kolegům dovolí pohodlný nástup i ve stísněných ulicích. Ještě jedna drobnost – Kangoo má nově plnohodnotný rezervní kolo (žádný žert v podobě opravné sady), což ocenějí nejen závozníci, ale i víkendoví dobrodruzi.

Cena nového Kangoo tedy závisí na tom, co od auta čekáte. Jestli chcete jednoduchý „pracovní oř“, dostanete se kolem 550 až 600 tisíc. Pokud však toužíte po chytré výbavě, automatické převodovce, elektrice nebo digitálních vychytávkách, snadno překročíte hranici 800 tisíc. Vždy je potřeba koukat na akční nabídky, možnosti výkupu starého vozu protiúčtem a využít financování přímo od Renaultu, kde v roce 2025 stále platí 0% úrok pro podnikatele na některé modely. Pozor však na povinné pojištění – za nové Kangoo se roční povinné ručení a havarijní pohybuje mezi 11 a 17 tisíci korun v závislosti na bonusu a lokalitě. Finančně se tedy pořád vyplatí promyslet, jestli nové auto využijete naplno, a nebo bude stát polku týdne před domem bez užitku.

Tipy pro chytrý nákup a užívání Renault Kangoo

Tipy pro chytrý nákup a užívání Renault Kangoo

Chcete ušetřit při nákupu Kangoo? Doporučuju nechodit hned do první pobočky, ale prohlédnout si nezávislé srovnávače a online poptávky. Často právě menší prodejci na venkově mají vozy skladem o 15 až 30 tisíc levněji než velké salony v Praze nebo Brně – a někdy dostanete navíc i výbavu zdarma. Sledujte také, jaké balíčky dává Renault v aktuálních kampaních. Dnes v létě 2025 platí například akce na prodlouženou záruku nebo „gratis“ zimní gumy, což v praxi znamená čtyři–pět tisíc zpět v kapse.

U ojetých Kangoo je klíčová servisní knížka a najeté kilometry. Pokud kupujete vůz s více než 150 000 km, doporučuji trvat na výměně rozvodů a kontrole vstřikovačů, zvlášť u starších turbodieselů. Kolem roku výroby 2020 se objevují kvalitní vozy po prvním majiteli, často ve výborném stavu a s kompletní historií – na téhle volbě můžete ušetřit 200 až 250 tisíc korun při téměř srovnatelné výbavě s novým autem.

Údržba je další kapitolou. Renault Kangoo má levné díly (brzdové destičky za tisícovku, olejový filtr do pětistovky) a servisovat ho zvládne i menší autodílna, není nutné jezdit stále do autorizovaného servisu. Pozor však na pravidelné výměny oleje (každých 15 tisíc km u dieselu, 20 tisíc u benzínu), jinak riskujete zadření turba nebo složité opravy na vstřikování. Elektrická verze má servisní intervaly prodloužené a díky menšímu množství pohyblivých dílů bývá i celkově levnější na provoz, jen pozor na kapacitu baterie po několika letech provozu – tu koukejte ověřit měřením přímo v servisu.

Pro klidné spaní doporučím podle potřeby připojištění skel nebo asistenčních služeb, Kangoo je častým cílem navrtání nádrže v noční Praze i Brně a drobný poplatek za ochranu oken se rozhodně vyplatí. Když budete parkovat na ulici, zaměřte se na označené parkování nebo zainvestujte do garáže, abyste předešli překvapením v podobě nečekané pokuty nebo upáleného zrcátka.

Kombinací správné výbavy, pečlivé údržby a chytrého výběru nejen při samotném nákupu, ale i v dlouhodobém užívání, můžete cenu Kangoo rozložit na rozumné peníze i při náročném pracovním nasazení. Chcete tip na nejlepší poměr cena/výkon? Sledujte „Equilibre“ verzi s dieselem 1.5 dCi – sice není nejlevnější, ale dostanete komfort, robustnost i rozumnou spotřebu. A když vybíráte Kangoo cena Kangoo, koukejte nejen na číslo na papíře, ale hlavně na to, co vám auto za ty peníze nabídne v každodenním provozu. Dobře vybraný Renault Kangoo vydrží spolehlivě roky, klidně i několik stovek tisíc kilometrů, pokud se o něj budete starat a nebudete zatěžovat motor „za studena“ či neodkládat nutné opravy do nekonečna.

Tak co říkáte, je Kangoo pravé auto právě pro vás? Cena může překvapit, ale praktičnost, úspornost a široké možnosti úprav to dost často bohatě vrátí. Stačí zvolit správný mix výbavy, motoru a rozumně si pohlídat náklady. A nikoho nepřekvapí, že i v roce 2025 si drží Renault Kangoo pověst spolehlivého parťáka do každého počasí, ať už jste rozvážkař, rodina nebo dobrodruh na cestách.

Napsat komentář