Kde je můj Kadjar vyráběn?
Zjistěte, kde byl vyroben váš Kadjar
Renault Kadjar se vyrábí v Itálii (80 % produkce) a na Slovensku (20 % produkce). Zadejte svou země a zjistěte, který závod pravděpodobně vyrobil váš model.
Renault Kadjar je jedním z nejúspěšnějších SUV na evropském trhu, ale mnoho lidí si neuvědomuje, kde se vlastně vyrábí. Pokud hledáte odpověď na otázku, kde se vyrábí Renault Kadjar, není to jen otázka původu - je to i otázka kvality, logistiky a globální výrobní strategie. Výroba tohoto auta se neomezuje na jedno místo, ale rozprostírá se přes dva hlavní závody v Evropě, které spolu úzce spolupracují.
Primární výrobní závod: Mestre, Itálie
Největší množství Renault Kadjar se vyrábí ve výrobním závodě v Mestre, nedaleko Benátek v Itálii. Tento závod patří do skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance a je společně využíván pro výrobu modelů Renault a Nissan. V roce 2025 zde vzniklo přes 120 000 vozidel Kadjar, což tvoří přes 80 % celkové produkce tohoto modelu. Závod v Mestre je vybaven moderními automatizovanými linkami, které umožňují vysokou flexibilitu výroby - může se zde vyrábět i jiné modely, jako je například Nissan Qashqai, který je technicky téměř identický s Kadjarom.
Proč právě Itálie? Důvod je jednoduchý: Mestre leží v centru evropské logistiky. Auta zde vyrobená mohou být do tří dnů doručena do Německa, Francie, Česka nebo Polska. Výrobní náklady jsou nižší než ve Francii, ale kvalita je stejná - závod je certifikován podle ISO 9001 a dodržuje stejné standardy jako všechny závody Renault.
Druhý výrobní závod: Novo Mesto, Slovensko
Od roku 2019 se výroba Kadjaru rozšířila i do Nového Města nad Váhom na Slovensku. Tento závod patří společnosti PSA Group, která však od roku 2021 spolupracuje s Renaultem v rámci Alliance. Zde se vyrábí hlavně verze s dieselovými motory a speciální verze pro střední a východní Evropu. V roce 2025 se zde vyrobilo přibližně 25 000 Kadjarů, což je zhruba 17 % celkové produkce.
Slovenský závod má výhodu v blízkosti trhů jako Česká republika, Rakousko nebo Maďarsko. Auta zde vyrobená často mají specifické výbavy, které jsou oblíbené v regionu - například vyšší podvozek, speciální klimatizace nebo zvýšená odolnost proti nízkým teplotám. Výroba v Novém Městě také snižuje náklady na dopravu do těchto zemí o 30 % oproti dopravě z Itálie.
Technická spolupráce s Nissanem
Renault Kadjar není jedinečným modelem. Je to vlastně rebadged Nissan Qashqai. Oba vozy sdílejí stejný platformu, motorové řady, elektroniku i výrobní linky. To znamená, že když se vyrábí Kadjar v Mestre, stejná vozidla na stejné lince vyrábí i Qashqai - jen s jiným názvem, výbavou a návrhem přední části. Tato strategie je běžná v automobilovém průmyslu - zvyšuje efektivitu a snižuje náklady na vývoj.
Spolupráce mezi Renaultem a Nissanem funguje na úrovni výroby, ale i na úrovni dodavatelů. Většina dílů, jako je řízení, brzdy nebo převodovky, pochází ze stejných dodavatelů v Německu a Česku. Například převodovka EDC (dual-clutch) je dodávána společností Getrag z Německa, zatímco elektronické systémy pocházejí od Continental z Moravské Třebové.
Proč nejsou Kadjary vyráběny ve Francii?
Renault je francouzská značka, ale výroba Kadjaru neprobíhá ve Francii. Proč? Důvod je ekonomický i strategický. Francie má vyšší náklady na práci, silnější omezení výroby a nižší kapacitu výrobních závodů. Renault se rozhodl využít výrobní kapacity v Itálii a na Slovensku, kde je výroba efektivnější a logistika příznivější.
V roce 2025 byl závod v Dieppe, kde se dříve vyráběly modely jako Clio nebo Captur, přeorientován na výrobu menších elektromobilů. Kadjar je příliš velký a náročný na výrobu pro tyto linky. Takže i když Renault je francouzská značka, jeho nejprodávanější SUV se vyrábí mimo zemi původu - což je běžná praxe u všech velkých automobilových firem.
Kvalita a kontrola výroby
Není důležité, kde auto vzniklo - důležité je, jak je zkontrolováno. Výrobní závody v Mestre i Novém Městě jsou pod dohledem centrálního kvalitního týmu Renaultu z Paříže. Každé auto prochází 420 kontrolními body před odesláním. Testy zahrnují například zvukovou analýzu, testy odolnosti proti korozi, kontrolu elektroniky a dokonce i simulaci nárazu na 60 km/h.
V roce 2024 byl Renault Kadjar oceněn výrobní kvalitou v rámci J.D. Power European Vehicle Dependability Study - získal 4,7 z 5 bodů za spolehlivost v prvních třech letech výroby. To je lepší než u konkurenčních modelů jako Volkswagen Tiguan nebo Toyota RAV4.
Co znamená pro zákazníky v Česku?
Pro české zákazníky je důležité vědět, že většina Kadjarů prodávaných v ČR pochází ze Slovenska. To znamená kratší dobu čekání, nižší cenu (méně dopravních nákladů) a lepší dostupnost servisních dílů. Pokud si zakoupíte Kadjar v Česku, je velmi pravděpodobné, že byl vyroben v Novém Městě nad Váhom - a ne v Itálii.
Je to výhoda? Ano. Auta z Nového Města mají často specifické nastavení pro středoevropské podmínky - například lepší izolace podlahy proti chladu, odolnější klimatizace nebo zvýšená odolnost proti soli na silnicích. Výrobce ví, co potřebují zákazníci v regionu, a přizpůsobuje výrobu podle toho.
Je výroba v zahraničí známkou nižší kvality?
Není. To je starý mýtus. Výroba v Itálii nebo na Slovensku neznamená, že auto je „méně francouzské“ nebo „méně kvalitní“. Všechny závody Renaultu dodržují stejné technické specifikace, stejné testy a stejné normy. Kvalita není otázka místa, ale otázka systému.
Renault má v celém světě 15 výrobních závodů. Každý z nich má stejný standard - od Brazílie po Čínu. Pokud byste si koupili Kadjar vyrobený v Číně, byl by technicky stejný jako ten z Itálie. Jen se liší v některých výbavách kvůli místním požadavkům. V Evropě se ale vyrábí výlučně v Mestre a Novém Městě.
Kdo vyrábí komponenty pro Kadjar?
Renault nevyrábí všechny díly sám. Výroba auta je složitá řetězová reakce. Například:
- Motorové řady - 1.3 TCe (benzín) a 1.7 dCi (diesel) jsou vyrobeny ve Francii, v závodě Cléon.
- Řízení - dodává ho společnost ZF z Německa.
- Brzdy - od Bosch z České republiky.
- Elektronika - od Continental z Moravské Třebové.
- Plasty a interiér - dodávají české firmy jako Plastika z Pardubic.
Takže i když auto je vyrobeno v Itálii nebo na Slovensku, většina jeho dílů pochází z Česka, Německa nebo Francie. To znamená, že výroba Kadjaru je skutečně evropská - a ne jen francouzská.
Co se stane s Kadjarou v roce 2026?
Renault oznámil, že v roce 2026 přijde nová generace Kadjaru. Bude to plně elektrický model - Renault Kadjar E-Tech. Výroba se přesune do závodu v Flinsu ve Francii, kde se vyrábějí všechny nové elektromobily značky. Stará generace bude vyráběna ještě do konce roku 2026, ale pouze v Mestre a Novém Městě.
Nová generace bude mít jinou platformu - založenou na modulu CMF-EV, který se používá i u modelu Megane E-Tech. To znamená, že výroba bude mít jinou logistiku, jiné dodavatele a jiné výrobní procesy. Ale základní princip zůstane: výroba bude v Evropě, pro evropské trhy.
Kde se vyrábí Renault Kadjar v roce 2025?
V roce 2025 se Renault Kadjar vyrábí ve dvou závodech: v Mestre v Itálii (80 % produkce) a v Novém Městě nad Váhom na Slovensku (20 % produkce). Obě místa jsou součástí Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance a dodržují stejné kvalitní standardy.
Je Renault Kadjar vyráběn ve Francii?
Ne, Renault Kadjar se ve Francii nevyrábí. I když je Renault francouzskou značkou, výroba tohoto SUV se koncentruje na Itálii a Slovensko kvůli nižším nákladům, vyšší kapacitě a lepší logistice pro evropské trhy. Francie se zaměřuje na výrobu menších modelů a elektromobilů.
Je Kadjar stejný jako Nissan Qashqai?
Ano, Renault Kadjar a Nissan Qashqai jsou technicky téměř identické vozy. Sdílejí stejnou platformu, motory, převodovky a výrobní linky. Rozdíl je jen v návrhu přední části, výbavě a značce. Výroba probíhá na stejných linkách - v Mestre se vyrábí oba modely současně.
Proč je Kadjar v Česku levnější než v Německu?
Kadjar prodávaný v Česku často pochází ze slovenského závodu v Novém Městě nad Váhom, což snižuje dopravní náklady. Navíc se v Česku prodávají verze s běžnějšími výbavami a menšími motory, které jsou levnější. V Německu se často prodávají verze s vyšší výbavou a většími motory, což zvyšuje cenu.
Má výroba v zahraničí vliv na záruku?
Ne. Záruka na Renault Kadjar je stejná bez ohledu na to, kde bylo auto vyrobeno. Všechny vozy, ať už z Itálie, Slovenska nebo jiného závodu, mají 3 letou záruku a 12letou záruku proti korozi. Servisní sítě v Česku jsou přizpůsobeny pro všechny verze Kadjaru.
Napsat komentář