Kolik stojí nejdražší BMW na světě – cena, fakty a rarity

  • Ondřej Král
  • 28 čec 2025
Kolik stojí nejdražší BMW na světě – cena, fakty a rarity

Nejvyšší částka za BMW v historii vás možná překvapí víc než skrytý poklad ve staré garáži. Zní to skoro neuvěřitelně, ale některé vozy BMW už dávno nejsou jen rychlý dopravní prostředek – pro sběratele představují umění, investici i životní sen v jednom. Existují modely, za které lidé zaplatí víc než za novou vilu na francouzské Riviéře. Když se v aukční síni ozve: “Prodáno!” a kladívko dopadne, částka někdy dosáhne do výšin, kde si běžný smrtelník říká, jestli tam nezahrnuli omylem i přilehlé parkoviště.

Nejdražší BMW na světě: Čísla, která berou dech

Když přijde na luxus a prestiž, BMW dokáže překvapit. Ale rekordní sumy? To už je jiný level. Nejdráže prodaným BMW na světě je legendární BMW 507 Roadster z roku 1957, vlastněný Elvisem Presleym. Toho koupil v roce 2018 známý německý sběratel za částku přes 6,5 milionu dolarů (v přepočtu kolem 145 milionů korun tehdejším kurzem). Nic podobného BMW ve své historii nezažilo – a pravděpodobně ještě chvíli nezažije. A rozhodně to není jediný model, jehož cena prošla stropem.

BMW se na poli luxusních investičních vozů rozhodně neztrácí. Za zmínku stojí také BMW M1, slavný supersport, kterého vzniklo jen 453 kusů. V roce 2024 se vydražil jeden z nejzachovalejších exemplářů za více než 700 000 eur. V žebříčku rekordních částek neschází ani závodní speciály BMW V12 LMR nebo BMW 328 Mille Miglia Roadster z konce třicátých let, které se pohybují v aukcích lehce pod hranicí čtyř milionů eur.

Pro milovníky tabulek tady je přehled těch nejvyšších známých aukčních cen za BMW:

Model BMWRok výrobyZajímavostCena (USD)
BMW 507 Roadster "Elvis Presley"1957Bývalý majetek Elvise6,5 mil.
BMW 328 Mille Miglia Roadster1939Jeden z 3 dochovaných kusů5,0 mil.
BMW V12 LMR1999Vítěz 24 hodin Le Mans4,3 mil.
BMW M1 Procar1979Závodní úprava Procar1,5 mil.
BMW 3.0 CSL "Batmobile"1972Ikonické závodní kupé1,3 mil.

Návrh, vývoj a exkluzivita: Proč jsou některá BMW milionová

Není to jen značka, co dělá z BMW klenot aukcí. Za rekordními částkami většinou stojí až extrémní kombinace faktoru vzácnosti, silného příběhu, technické výjimečnosti a samozřejmě hvězdných předchozích vlastníků. Jednotlivé modely s omezenou sérií – například BMW 507 nebo M1 – prostě nejsou běžně k vidění. Svět jich dnes zná jen pár stovek. Některé modely se navíc staly legendami díky účasti v legendárních závodech jako 24 hodin Le Mans, Mille Miglia či evropský šampionát cestovních vozů.

BMW nikdy nebylo jen o přepravě z bodu A do B. Bavorská automobilka ráda spojuje prvotřídní design s elitním výkonem. Vezměte si třeba BMW M1, supersport z přelomu 70. a 80. let. Vznikl jako spolupráce s Lamborghini a měl konkurovat nejlepším Ferrari i Porsche. Pod kapotou duněl tříapůllitrový šestiválec s výkonem 277 koní, což byla v době spouštění produkce pořádná rána. Dnes je M1 symbolem sběratelského snu. Vůz byl ručně kompletován a zpětně se dopídíte ke každému kusu, kdo jej kdy vlastnil. To u sériového BMW M3 nenajdete.

U rekordní 507 je navíc fascinující, že dlouhá desetiletí byla považována za ztracenou. Dlouhá léta automobil chátral ve sklepě a čekal na znovuobjevení. Teprve v roce 2014 ho po náročném pátrání nalezl tým restaurátorů BMW a několik let ho vraceli do původního stavu. Tohle je auto, co má krom geniality i dramatický životní příběh.

Sběratelé a jejich strategie: Jakou hodnotu má investice do BMW

Sběratelé a jejich strategie: Jakou hodnotu má investice do BMW

Když někdo investuje do auta víc, než kolik stojí deset nových sedanů střední třídy, musí vědět, co dělá. Trh se sběratelskými vozy je mozaika plná výkyvů a nečekaných zvratů. Hodnota vozu často vychází z příběhu, originality, světově uznávané historie a náročnosti renovace. Jestli je model slavný z filmu, měl slavného majitele, nebo je jediným dochovaným kusem, jeho cena klidně vystřelí prudce nahoru. Lidé v Evropě i USA dnes vidí auta BMW z éry před třiceti, padesáti i osmdesáti lety jako investiční zlato (a občas i lístek na společenskou výsluní).

Sběratelé nejdražších BMW dnes tvoří komunity, kde se řeší každý centrimetr originality. Originální lak? Je plus. Shodující se čísla motoru a podvozku? Nutnost. Každý detail zvyšuje hodnotu vozu ne o procenta, ale klidně o statisíce eur. Tahle auta často nekončí v běžné provozu na silnici, ale v soukromých sbírkách, kde jsou udržovaná a vystavovaná jako sochy v galerii.

Samostatnou kategorií jsou závodní unikáty – auta, která projela trať slavné Mille Miglia, nebo skutečně vyhrála prestižní podnik, mají dnes téměř neomezený investiční potenciál. Hodnotu drží i díky unikátním dokumentům, fotkám z doby své slávy a dobovým trofejím. Sběratelé radí: Pokud chcete investovat, zaměřte se na vozy s jasnou historií a unikátností. Ale nepočítejte, že je v garáži prodáte během týdne – trh je někdy líný, jindy zblázněný.

Tipy pro fanoušky: Jak rozpoznat milionové BMW a co sledovat při koupi

Snad každý milovník silných strojů tajně sní o tom, že jednou narazí na auto, které mu vyrazí dech – a možná i pořádně přihodí na trhu. Ale jak poznat „golden ticket“ mezi BMW? Prvním pravidlem je znalost modelových řad a limitovaných edic: vyhledávané jsou např. BMW 507, BMW 328, BMW M1, některé M3 z 80. let nebo speciální modely CSL. Roli hraje i číslo šasi – pokud máte nižší číslo nebo jde o předprodukční prototyp, cena raketově narůstá.

Tip číslo dvě: Dívejte se na kompletní historii vozu – kdo byl první majitel, kolik toho najel, jaké má dobové doklady. Originální výbava a díly jsou klíčové – přestavby a úpravy bývají často v očích sběratelů velké mínus. V posledních letech se velkým trendem stává digitalizace – auta s kompletní digitální dokumentací mají vyšší šanci na zhodnocení.

Chcete se do světa investičních BMW pustit? Nejprve se pobavte s komunity na relevantních fórech – zkušenější sběratelé ochotně poradí, kterou aukci sledovat a jaké známé chyby přehlédnout. Stojí za to sledovat aukční domy jako RM Sotheby’s, Bonhams nebo domácí platformy. Ne každý úlovek musí stát miliony – pražské burzy nebo německé inzertní servery občas překvapí.

Jedno je jisté: BMW není „jen“ auto – ty nejdražší kousky dnes symbolizují životní styl, investici a vstupenku do světa výjimečných zážitků. Možná to není cesta pro každého. Ale pokud někde v kůlně držíte starého bavoráka a netušíte, co máte doma, možná je čas si najít znalce a ověřit si, zda v garáži neleží další poklad světové klasiky.

Napsat komentář